Sunday 9 December 2007

Jelajah utara 2: Meraikan kemuliaan

Baru je rasenye jelajah utara 1bulan leas...tup tup...bulan ni jelajah utara kali ni dengan tema....meraikan kemuliaan...Kenapa tema macam tu...hah jangan tak tau...kami pi special punya meraikan pernikahan seorang sahabat cemerlang....Muaz Nawawi...hani lah perjalan kami merentasi kl, selangor, perak, penang, dan ke kedah. Naik ape? tu avanza kat belakang tu.....bertolak dari kl kul 2.30 pagi hari sabtu, 8/12/2007....sampai dalam kul 7.30 kat bedong, kedah....aku bawak dari mula sampai r&r gunung semanggol...sebab berhenti solat subuh...pastu tukar zack...
hah...melepak jp r..kat umah tok muaz...ramai gak r yang dah ada...aku amek kesempatan untuk tidour...sebab aku ada tugasan pesan lepas tu.....apa dia nati kita cerita lein...dan dalam gamba...dengan sepupu muaz...amacam ada gaya nak jadi ayah tak??? hahaha
gaya pelas tidur lena, mandi, dan makan...happy giler....
kenangan kat rumah pengantin pompuan....sampai kat masjid dari bedong dalam waktu zuhur...lepas upacara akad nikah...kami gi menyantap kat rumah pengantin...dok sampai kul 4.30.....sape yang pengantin????
sempat singgah rumah zack kat sanglang......dan ni pulak ustaz bahauddin..kawan kami dari algeria...dalam journey tu aku sorang je yang ok skit cakap arab so ...aku lah yang dok bersembang dengan dia...dan translatekan tazkirah dan ucapan2 mutiara hikmah dia kat kawan2 sejourney...wah hijau mata memandang.....pastu kami balik ke kl dalam kul 10.30malam...sampai kl....kul 3 pagi...aku tak bawak kete..sedap tidur kat belakang.....
Selamat pengantin Muz&Ayu!!!!!!!

No comments: